1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614791 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2681775

Sv: Silly Season 2024-25
Jag tror det hela börjar i styrelserummet. Vi behöver kompetent folk där. Lars Backlund är säkert bra på sitt sätt, men behövs nog lite nytänk. Det verkar vara en tradition att ordföranden sitter i typ 10 år. Innan Backlund hade vi Christer Ericson10 år och vet inte om det blev så mycket bättre i klubben då. Dessutom satt han väl med Backlund som ledamot. Janne Söderström innan honom däremot gjorde en hel bra för att utveckla klubben. Hela debaklet med Sundbergs rekrytering kanskee visar på att det är dags att förnya även om Torines såklart var en bra rekrytering. Det finns mycket kompetent och drivet folk i föreningen när det gäller det sportsliga, men när det gäller organistaionsutveckling känns det lite sämre. Även om vi varit i HA länge, borde man kunnat skissa på lite ambitioner och inte vara helt tagna på sängen när man väl hamnar i SHL.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.