+ 2
Inlägg: 2685375
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2024-25
Greven:
Publiksiffrorna var, som jag minns det, mer imponerande i början av 1980-talet. Kvalserien 1981 och höstmatcherna i Elitserien säsongen därpå drog en j-vla massa folk. Sedan var vi väl närmare 8 000 personer på läktaren även i matchen mot SSK i Allsvenskan 1983. Inte illa för ett lindansarlag.
Publiksiffrorna var, som jag minns det, mer imponerande i början av 1980-talet. Kvalserien 1981 och höstmatcherna i Elitserien säsongen därpå drog en j-vla massa folk. Sedan var vi väl närmare 8 000 personer på läktaren även i matchen mot SSK i Allsvenskan 1983. Inte illa för ett lindansarlag.
+ 2
Året innan, säs 73/74 snittade vi 4121 i SM-serien trots att vi blev tvåa. Under 2000 pers i tre matcher och bara en drog över 7000, den mot Leksand.
Så faktum är att vi drar mer publik idag jämfört med då under våra absoluta topp-år.