Jahajaja : Precis, inget är ju officiellt ännu angående Jokinen, så antingen har Shlaine läst i media att Jokinen är klar eller så har Jokinen handplockat Shlaine och sagt att "han ska vi värva"
Puckat: Känns långsökt med Shlaine. Försöker hitta någon att jämföra med och A.J Vanderbek som spelade i Kalmar i år är väl det närmaste. AJ är dock 5 år äldre ska tilläggas och kanske inte lika stor talang? Dock kapten för Shlaines collegelag ifjol. Med tanke på A.J’s poängproduktion och plus/minus i HA så känns det som ett nja är på sin plats för en eventuell värvning.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.