1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615013 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2691350

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Nuförtiden är det Kuben som gäller som främsta utmanare till GIF. Vann 14-1 i premiären följdes upp med 7-0 idag. Dom värvade ju Hallenius från Gif och han har redan gjort 10 mål på 2 matcher. Man kommer leka hem div 3 i år och tydligen satsar dom på avancemang både en och två serier uppåt de närmaste åren.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Greven:

21-1 i målskillnad efter två matcher. Real Kubikenborg. Kanon med en seriöst satsande Sundsvalls-klubb lägre ner i systemet.

Sv: Apropå nånting...
Greven: Jag var på matchen idag, jag tror Umeå hade två skott på mål i första och ett i andra. Och än har ju inte Pontus Silfer börjat spela än så det finns mer att hämta.

När Kuben mötte Gif i DM senast så hade faktiskt Gif 9 A-lagsspelare med då deras juniorlag hade egna matcher, annars brukar de köra med juniorer i DM.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...