1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2692594

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: det är väl bara det där lilla abret med att hålla sig skadefri...

Vore fantastiskt kul att få se Wedin med en hel försäsong i kroppen. Sen är väl frågan hur just han svarar upp på hårdare träning med mer intensivt närkampsspel. Man hoppas ju att hans senaste operation innebär en mer permanent fix av hans problematik. Men tyvärr är det ju inte bara en sak som spökat hos honom genom åren.
Låt oss hoppas. Får han spela 45+ grundseriematcher tror jag absolut att han kommer att ligga i den absoluta poängtoppen internt, och förmodligen även hyfsat i SHLs. Rent spelmässigt med sin speed och intensitet är han som klippt och skuren för den hockey Jokinen vill spela.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger: Exakt så. Wedin passar perfekt in i Jokinens intensiva spelstil. Ber till hockeygudarna att Wedin får vara skadefri.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.