1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614999 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2694058

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Skillnader i förutsättningar för Skellefteå mot Timrå som talar för Skellefteå är väl att de är det totalt dominerande idrottslaget i regionen. "Bygdens lag". Riktigt så marknadsför inte Timrå sig och det finns väl inte underlag för det heller. I Timrås fall blir det lite det sämsta av två världar; inte tillräckligt mkt obygd för att bli folkets lag, bygdens lag men inte heller tillräckligt mycket resurser i publik/sponsorväg för att kunna jämföra sig med lag från andra, större orter

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: fast det blir ju mer och mer Sundsvall, nu när det inte finns något konkurrens där. Och det borde vara lättare att locka spelare att bo i Sundsvall. Sedan så borde regionen Timrå, Söråker och Härnösand växa i och med den nya industrietableringen i området! Men visst finns det konkurrens från andra idrotter, saik är, som du säger ganska ensamma där uppe.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer