1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2699088

Sv: Silly Season 2024-25
{10595}: Just därför bör väl rekryteringen av Ruohomaa till Modo med givna förutsättningar vad gäller redan befintliga spelare sättas på avdelningen chansvärvningar. Det är väl knappast Ruohomaas fel att laget han kommer till inte är bra nog?

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2024-25
Rip Kirby: En center tycker jag ska kunna leda kedjan. I Ruohomaas fall var det andra som ledde honom, precis som det är nu i Frölunda. Han är inte en särskilt bra spelare, men slänger du in en medioker spelare med Gretzky, McDavid så ska du se att den mediokra spelaren kommer att se bra ut.

Sen är det synd med Dickinson som lämnade. Han är ett exempel på en center som gör sitt lag bättre. Även David Edstrom i Frölunda skulle ha varit en sån, enligt Friberg.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.