+ 3
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Är Hållander soch Olofsson enaste "NHL exporten" som vi fick ersättning för, eller har jag missat nån? Wedda drog väl i samma veva kom jag på med, säsongen efter vi åkte ut mot Oinks?
Ett gäng år sen i så fall och värdefulla pengar om vi vill hänga med övriga klubbar i SHL och få in välbehövliga stålars på ett "enkelt" sätt.
Därav är det helt rätt att Jokinen och Kapanen tryckt på att våra unga spelare skall få chansen. Man inser vår plats i näringskedjan och att det är ett måste att gå fram spelare som gör att vi får in lite utvecklingspengar från NHL.
Plus att det är en bonus om vi får fram talanger som tar plats i SHL men spelar till en billig peng. Vilket ger möjligheter till att bredda och spetsa laget på ett billigt sätt.
Bara ta Skellefteå som ett exempel.