1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2711938

Sv: Silly Season 2024-25
DenRöda: Skulle vara jäkligt spännande för klubben/fans och för aktuella juniorer mycket utvecklande. Drömmen är att vi får ett bra rykte i Norden/Europa på att utbilda hockeyspelare.

Undrar hur Sportklubben lyckats nosa rätt på europeiska talanger genom åren.
Det är inte dåligt att kunna skylta med att man förberett t ex Anze Kopitar, David Pastrnak inför NHL.
Den scouten skulke vi få tag i :-)

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2024-25
sargad: En sådan scout hade varit fantastiskt att ha. Vet att Holtari har ett hyffsat rykte av sig. Ligger inte bakom någon typ av Pastrnak, men åtminstone spelare som kommit att få lite erfarenhet av NHL har han väl scoutat fram. Vet inte heller vad vare sig Hedström eller Holtari har åstadkommit som scouter hos oss ännu.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.