+ 3
Inlägg: 2713800
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky:
"En stor fördel med att spela i NCAA är betoningen på tid i gymmet, men också att spela mot äldre, starkare motståndare utan att få istiden begränsad av ett proffslag som prioriterar vinster över utveckling med sina veteranstjärnor."
Vet inte riktigt vad skribenten har för rosenskimmrande bild av NCAA men att påstå att de inte prioriterar vinster över utveckling är långt från verkligheten.
"En stor fördel med att spela i NCAA är betoningen på tid i gymmet, men också att spela mot äldre, starkare motståndare utan att få istiden begränsad av ett proffslag som prioriterar vinster över utveckling med sina veteranstjärnor."
Vet inte riktigt vad skribenten har för rosenskimmrande bild av NCAA men att påstå att de inte prioriterar vinster över utveckling är långt från verkligheten.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Rankingen som du hänvisar till var väl bara bland europeiska spelare?
Hockeysverige har en artikel som förklarar ganska bra.
Hockeysverige har en artikel som förklarar ganska bra.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: I NHL ska man ju vara minst 178cm såklart. Få undantag. Jag hoppas han lägger det här åt sidan ändå. Behöver inte betyda att hans NHL-karriär går i stöpet. Gör han det bra i Boston University så lär han draftas nästa år istället. Som Timråit hade jag såklart önskat att han kom hit istället. Hade garanterat fått speltid under Jokinen.
+ 2
Vette fan om det är är hans storlek som avskräcker (172, 72 enligt EP).
Någon som hört/läst något från Jimmy Hamrin som brukar ha stenkoll?