1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614782 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2732598

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Zäta75: bortsett från baklängesmålet så ser det riktigt bra ut på isen.
Vi är bättre laget på plan och det syns att det finns potential för att bli en rolig säsong.

Svarskommentarer

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Hyfsad övertändning i första bytet. Tror inte Jokinen menar att "in your face" betyder att alla tre forwards ska befinna sig bakom motståndarmålet när spelet vänder.
Var även några andra situationer när vi hamnade alldeles för djupt utan puckkontroll.
Men, sånt lär vi få se en hel del av innan spelet helt har satt sig.

Annars ser det skapligt ut. Lite ovänner med pucken, mycket studsar som hamnar hos lulingar. Spelet i egen zon lite smånätt överlag. Men fan så jag gillar att se en tydlig spelidé. Det här kan bli bra.

PP såg också rätt lovande ut. Eronen var fanimej ett hot på blå. Vackert!

Hoppas vi kan få ett tydligare grepp om matchen i andra. Känns som att man kom av sig lite i forecheckingen efter arselmålet, och blir liiite tveksamma istället för att snabbt krympa ytor och gå in i press.
Samtidigt hanterar Lule pressen ganska bra, och när omark m fl är på isen är det nog klokt att vara lite extra noggranna.

Hursom, underbart att säsongen är i gång! Nu stänker vi in några puckar på det här.

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
BlackBay: Ja, det artade sig. Första målet visade väl på svagheten som kan bli när man checkar så hårt. Blev rädd att Luleå hittade nyckeln redan i första bytet och att alla lag läser sönder oss resten av säsongen. Men sen såg det ju lyckligtvis bättre ut. Forza!!!

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Bra första ändå.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.