Dålig och tam premiärmatch sett över tre perioder .gör man inga mål vinner man inga matcher .speciellt inte med rätt blekt och svagt backspel...enkelt .
Premiären avklarad då. Första perioden riktigt bra, andra perioden helt ok. Sista orkade vi ingenting. Frågan är hur vi ska orka spela denna typ av ishockey i det uppstyrda SHL. Vi hade noll forcering i sista. Vi ledde skotten med typ 9-17 sedan stod det 28-18. Nä fler frågetecken än utropstecken. Sedan om Lander är borta på långtid, ja då vill det till att Kapanen kommer åter. Annars så får vi nog sikta på undvika kval…
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.