+ 3
Inlägg: 2735848
Svarskommentarer
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Gewe: Tänker nånstans att det är två parallella processer igång. Dels spelarnas process att lära sig ett nytt sätt att spela. Idag har dom inte sin thinking cap on. Det pinchas hejvilt och det har man inte råd med mot ett överjävligt bra FBK.
Sedan är det Jokinens egna process. Han behöver anpassa sitt spelsätt till rådande omständigheter. SHL är en helt annan liga än SM-Liiga. Learn and adept. Han måste ju skruva på systemet så att det är anpassat att möta Färjestad borta, Växjö hemma och SAIK borta.
Dom här två processerna måste löpa parallellt och dom får gärna kroka i varandra så snabbt det går. Men det lär ta tid. Skönt inklipp från X av nån här tidigare. Det vittnar ju om att det går att anpassa och skruva. Det finns hopp.
Sedan är ju den här boken ett jävla unikum. Efter förra matchen mot Örebro var det bara Kapanens vara eller icke vara som avgjorde om det skulle bli guld eller inte. Och nu är det dags att sparka Jokkinen. Jisses. Ta ett andetag.
Och ja; det ser förjävligt ut idag. Borta mot Färjestad.
Sedan är det Jokinens egna process. Han behöver anpassa sitt spelsätt till rådande omständigheter. SHL är en helt annan liga än SM-Liiga. Learn and adept. Han måste ju skruva på systemet så att det är anpassat att möta Färjestad borta, Växjö hemma och SAIK borta.
Dom här två processerna måste löpa parallellt och dom får gärna kroka i varandra så snabbt det går. Men det lär ta tid. Skönt inklipp från X av nån här tidigare. Det vittnar ju om att det går att anpassa och skruva. Det finns hopp.
Sedan är ju den här boken ett jävla unikum. Efter förra matchen mot Örebro var det bara Kapanens vara eller icke vara som avgjorde om det skulle bli guld eller inte. Och nu är det dags att sparka Jokkinen. Jisses. Ta ett andetag.
Och ja; det ser förjävligt ut idag. Borta mot Färjestad.
+ 15
Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Ska vi vara ärlig så har vi inte direkt stärkt laget. Ollis spelsätt är ett frågetecken, backarna samma problem som förra säsongen om inte värre. Våra ledande forwards har lika svårt mot bra motstånd som förra säsongen i 5mot5(PP också men det är sen gammalt). Vi är ett mittenlag på sin höjd om alla spelar på topp, men det är inte det som är problemet utan att alla verkar nöjda med det också, för ingenting har hänt.
Visste det är 3e matchen men inget av det jag sett under snart 8 perioder tyder på något som skulle vara vägvinnande.
Jag ger det till omgång 6-7 annars kanske det är till att inse att Jokinens hockey är bra, men inte i SHL.