1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2736408

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Cobbel: Sen blir det inte lättare av att vi i alla tre matcherna släppt in första målet. Det har pratats mycket om offensiv och att forechecka högt o.s.v, men det är också tydligt att när Luleå och Färjestad gör motsvarande, så har vi problem. Örebro hade inte alls den aggressiviteten och då kunde vi köra på som vi ville ( framför allt i andra perioden). Vi borde nog lägga mer tid och analys på hur vi ska hantera försvarsspelet. Uppställningen i försvarszon igår var mycket mer passiv än tidigare och vår mjukhet framför mål är ett varumärke som vi uppenbarligen har kvar. Med allt detta sagt så tror jag fortfarande på detta. Vi kan inte dra några slutsatser efter tre matcher.

Svarskommentarer

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
FH - avdammad: Exakt så, vi måste ha något annat att falla tillbaka på lite grann. Bara för att ta oss in i matchen. Jag tror att nästa möte med FBK så kommer vi se en helt annan match.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer