Jag tror att vi kan spela samma typ av spel mot topplagen, men med vissa restriktioner. Mot lag på undre halvan kan vi checka full on, även bakom mål. Men mot topplagen måste vi ligga mer samlat så att vi inte blir förbispelade(exempelvis att man som regel har att man inte checkar under förlängda om motståndaren har kontroll på puck, eller att back inte får pincha under toppen av tekningscirkeln, osv osv). Vi kommer inte få fast pucken lika ofta, men vi undviker också de allra grövsta spelvändningarna.
I övrigt så var närkampsspelet och passningsspelet två stora problemområden igår. Vi torskade flera närkampsdueller när vi var en gubbe mer i situationen, och vi slarvade som fan med passningarna i mittzon.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
I övrigt så var närkampsspelet och passningsspelet två stora problemområden igår. Vi torskade flera närkampsdueller när vi var en gubbe mer i situationen, och vi slarvade som fan med passningarna i mittzon.