KniveN: Artikeln printades den 26 september och det här är hela stycket.
"Så mycket tjänar Kapanen i Timrå Oliver Kapanens vara eller inte vara i Timrå är en följetong. Den så lovande finländaren är just nu på Montreals träningskamp och tar han plats i NHL-truppen blir et spel där, annars blir det en återkomst till Timrå.
Blir Kapanen kvar måste pappa Kimmo (sportchef i Timrå) hitta en ersättare. Och det underlättas inte av att Kapanen – för att vara en toppspelare i Europa – har en låg lön.
Uppgifter säger att han tjänar 130 000 euro för en säsong i Timrå, knappt 1,5 miljoner för en VM-center."
Så jag utgår ju från att de menar att Timrå betalar lön om han kommer tillbaks.
Men om det är som folk sagt att Timrå inte betalar nån lön vid lån. Så är det ju extra viktigt att Oliver kommer tillbaks. För då innebär det ju att det finns en hyffsad peng att värva en back för om det behövs. 👍
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.