{469}: Såg Oliver klarade första cuten medans den andra stora prospekten Owen Beck hamnade i AHL campen. I och med att Owen kommer spela i AHL om han inte tar plats i Canadians så känns det som ett naturligt val att behålla Oliver då han kommer försvinna från organisationen om han väljs bort från truppen. Nu är det 32 spelare kvar(inklusive Laine) och jag gissar de kommer starta säsongen med ~23 spelare. Det betyder att 8 spelare ska tas bort ytterligare.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
I och med att Owen kommer spela i AHL om han inte tar plats i Canadians så känns det som ett naturligt val att behålla Oliver då han kommer försvinna från organisationen om han väljs bort från truppen.
Nu är det 32 spelare kvar(inklusive Laine) och jag gissar de kommer starta säsongen med ~23 spelare. Det betyder att 8 spelare ska tas bort ytterligare.