Mustard Tiger: Det hopp vi får leva på är att man inte bedömer honom som solid NHL spelare (som inte åker mellan NHL och AHL första åren) då det tydligen inte är "möjligt" enligt det avtal Montreal har med honom. Så tolkar iaf jag nedan:
"Interestingly, Oliver Kapanen remains at camp, where he’ll look to extend his strong play. As a reminder, Kapanen will not play in the AHL if he fails to earn a roster spot in the NHL. Rather, he will join Timra IK in the SHL."
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.