1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2764073

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-10-31
Zäta75: det Dahlén säger i den intervjun skulle lika gärna vara en intervju med Ante från förra säsongen. Saknas bara ett "vi måste ta betalt".

Frågan är om det är vi supportrar som är enögda eller är Timrå sämre än andra lag på att förvalta sina chanser? För defensiven är det ju egentligen inget större fel på, oavsett om det är Olli eller Ante som styr skutan. Så när fan får man se det där framtunga artilleriet spraka loss?

Svarskommentarer

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-10-31
OlliJanne: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de kan vara. Kolla bara när vi inte hade skadorna - då var de vassa offensivt.
Kolla bara när våra backar hämtar pucken i defensiv zon, oftast ett felpass eller tveksamheter och så blir det kamp med motståndaren som forwards måste hjälpa till med.
Vi har inget vettigt spel från backarna till forwards för att skapa offensiva chanser. Motståndarna har inga problem med att störa oss när vi försöker komma in i zon med kontroll av puck.
Däremot har våra motståndare relativt lätt att "promenera" in i vår zon med puckkontroll och skapa chanser.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.