1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2785652

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
mikenomad: En bra illustration på detta är gårdagens match. TIK tyckte jag dominerade i stort sätt hela matchen förutom sista 5 minutrarna av första perioden samt sista 10 minuter i tredje, trots det hade vi lägre xG än Luleå i spel 5 mot 5 (2.15 vs 2.73). Luleå hade 10 fler skottförsök än Timrå.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Rico01:
"
En bra illustration på detta är gårdagens match. TIK tyckte jag dominerade i stort sätt hela matchen förutom sista 5 minutrarna av första perioden samt sista 10 minuter i tredje, trots det hade vi lägre xG än Luleå i spel 5 mot 5 (2.15 vs 2.73). Luleå hade 10 fler skottförsök än Timrå.
"

Ordbehandlare från Microsoft!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Rico01: Vi hade väl dock riktigt bra täck igår, och var riktigt konpakta, så var i allafall känslan? Så mycket av skottförsöken blev ju rätt ofarliga.

Kånslan i flera andra matcher är ju att vi varit tiktigt frikostiga med skott i slottet mot oss etc.

Motståndarna får ju gärna skjuta så mycket de vill, så länge vi låter dom skjuta från rätt lägen då att säga.

Sen tycker jag också att vi spelat upp oss rejält i omställningsspelet omställnings och passningsspelet. Och för en hång skull kan bygga lite längre anfall i offensiv zon etc.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.