Inlägg: 2787790
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Perreman {Josh840}: Tack för svar.
Att vara på isen när man får ett numerärt underläge mot sig i ett motståndaranfall behöver nödvändigtvis inte bero på misstag av alla spelare.
För att komma fram till en eller flera syndabockar vid sådana tillfällen måste en helhetsbild tas med i beräkning för att statistiken ska vara rättvisande per individ då.
F.d. SCB-anställd ;-)
Att vara på isen när man får ett numerärt underläge mot sig i ett motståndaranfall behöver nödvändigtvis inte bero på misstag av alla spelare.
För att komma fram till en eller flera syndabockar vid sådana tillfällen måste en helhetsbild tas med i beräkning för att statistiken ska vara rättvisande per individ då.
F.d. SCB-anställd ;-)
Vet inte riktigt hur det används mer än att det är ett sätt att logga hur ofta det sker och med vilka spelare på isen, vid vilket läge i matchen etc.
Jag antar (killgissar vilt) att det för lagen handlar mycket om att återkoppla till om spelsättet behöver justeras eller om någon spelare inte hanterar situationer på rätt sätt.