Rip Kirby: När ”arena i stan/Birsta” diskussionen gick som vildast för en herrans mass år sedan var det vissa som var rädda att klubben skulle ”NHL-fieras”.
Nu är vi på sätt och vis där.
Vi har ju här inne bland annat diskuterat sändningsrättigheter och dess värde under vintern.
Allt kokar ner till pengar, och det skapar en föreningskultur som blir ängslig för att göra fel och tappa pengarna, vilket leder till konformitet och förlorad identitet.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Nu är vi på sätt och vis där.
Vi har ju här inne bland annat diskuterat sändningsrättigheter och dess värde under vintern.
Allt kokar ner till pengar, och det skapar en föreningskultur som blir ängslig för att göra fel och tappa pengarna, vilket leder till konformitet och förlorad identitet.