1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614789 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2799486

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
Simmalugnt: Föreningen förvaltas av styrelsen. Det är ett förtroendeuppdrag där styrelsen har många områden att förvalta där sponsorer utgör en av de viktigare momenten för en sådan förening. De må bli valda av medlemmar men det ska inte misstolkas som att styrelsen i sitt dagliga arbete ska styras av medlemmarna. De har fått förtroendet att förvalta föreningen. Nu har de uppenbart brustit vid sitt val av att hantera ev. kritik från någon eller några sponsorer. När årsmötet anländer så får man gå analysera hur de förtroendevalda agerat under sin uppdragsperiod och rösta därefter.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
Joslan00: min tanke är att det hade varit bra också om föreningen har en egen styrelse och att bolaget (elitverksamheten) har en egen styrelse. Eftersom att det kräver lite olika egenskaper av de som blir invalda i styrelsen. Men också viktigt att skilja på deras uppdrag då de är skiljer sig väldigt mycket åt. Jag har för mig att just en sådan uppdelning diskuterats i andra klubbar också relativt nyligen.

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
Joslan00: Absolut, men föreningen förvaltas av styrelsen på medlemmarnas uppdrag, inte på sponsorers uppdrag som det tycks vara nu.

Trodde det var uppenbart att det var vad som avsågs.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.