Villervalla: Jokinen om domarkåren: (källa Expressen)
Kritiken mot domarkåren Timrås tränare Olli Jokinen var trots förlusten nöjd med mycket – men riktade samtidigt en känga till domarna. Precis som tidigare anser Jokinen att det tillåts för mycket spelförstörande moment i SHL. – Det är tydligen svårt att få powerplay i den här ligan, säger Timråtränaren och fortsätter: – Jag tycker domarna missade ett par utvisningar i dag. Jag använder inte det som en ursäkt, men jag skulle vilja se mer powerplay för båda lag. Jag tror matcherna skulle bli bättre i Sverige om man tog trippingar och andra klara utvisningar, som man tycker att det är i andra ligor. Enligt honom har det varit ett problem under hela säsongen. – Förhoppningsvis blir det en förändring i framtiden, där vi går mot hur det är i andra ligor. Det är så många bra spelare i den här ligan, med så mycket fart och så mycket skicklighet. Förhoppningsvis får vi se fler numerära överlägen i framtiden.
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer