1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614818 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2828550

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Förutom det behöver man hitta bra sätt att brygga över mellan sena junioråldern till senior. Både för att få behålla de talangfulla spelarna, få in talanger från andra orter samt som bland annat Jimmy Hamrin varit inne på att skapa egna 3-4 kedjespelare. Kan man få 50 % av 3:e-4:e kedjespelare att vara egna produkter med något guldkorn då och då är man en bra bit på väg.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Tycho: Det svåra är väl också att få föräldrar att stå emot lockelser från storstadsklubbarna. Det är en rovdrift utan dess like bland våra 14-15 åringar idag, då menar jag generellt i Sverige.
F.ö. så anser jag att TV pucken borde flyttas ett år framåt. TV pucken är en cancerböld i juniorhockeyn. Driver stress och press bland spelare och föräldrar. Utanförskapet ökar och många spelare tappar sugen när man inte kmr med.

Otroligt att det får fortsätta år ut och år in. Men så är det när det kommersiella får styra.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.