1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614848 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2828563

Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Fruktansvärd tacklig, målvakter tränar noll för att ta emot en tackling, ingen balans för detta alls.
Du ser hur hjälmen flyger direkt, fara för allvarliga hjärnskador när bakhuvudet nästa slår i isen.

Målvakten är långt utanför sitt målområde och då kan man tycka han är tacklingsbar som vilken spelare som helst.
Men är farligt och det ser man på bilderna.
Handlar om respekt.

Hoppas han får ett par matchers avstägning.
Visade bilderna för en fd målvakt på relativt hög nivå.
Han kallade Liljegren direkt för idiot.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{10779}: Om nu målvakten är så försvarslös och dåligt förberedd för en tackling kanske han ska hålla sig i målgården?

Jag tycker inte tacklingen är särskilt snygg, men målvakten tar en risk genom att göra den utflykten.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.