josha840: Man får tycka att målvakten är på fel ställe, men han har rätt att vara där utan att tacklas.
Ska man få bort fler liknande situationer kan man sätta linjer rakt upp från förlängda mållinjen till tekningscirkeln och sedan mellan tekningscirkarna. Målvakten får bara röra pucken i den området plus bakom som nu.
Målvakten får vara där han är, är inte tacklingsbar och ska inte kunna förvänta sig detta. Solklart matchstraff och avstängning.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Ska man få bort fler liknande situationer kan man sätta linjer rakt upp från förlängda mållinjen till tekningscirkeln och sedan mellan tekningscirkarna. Målvakten får bara röra pucken i den området plus bakom som nu.
Målvakten får vara där han är, är inte tacklingsbar och ska inte kunna förvänta sig detta. Solklart matchstraff och avstängning.