Rip Kirby: Smålands första hockeylag var faktiskt från Växjö, och bildades 1945. Säsongen 63/64 spelade Öster i Allsvenskan, högsta serien på den tiden.
Men sen var det mest mörker i hockeyrinken i stan, men helt historielöst är det inte i Växjö.
RunarUp: Men det är ett faktum att själva Växjö Lakers är sprunget ur ett konkursbo. Man är själva sinnebilden av smuts som jag ser det och då överdriver jag inte en sekund eller två heller.
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
Säsongen 63/64 spelade Öster i Allsvenskan, högsta serien på den tiden.
Men sen var det mest mörker i hockeyrinken i stan, men helt historielöst är det inte i Växjö.