1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614810 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2859073

Sv: Silly Season 2025-26
Nisse på Mon or: Lite det jag menar, att det är synd.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2025-26
0tto: Så kom alltså beskedet att den finska backtrion lämnar Timrå. Inget som förvånar - det hade varit mer överraskande om någon av dem blivit kvar.

Särskilt Eronen och Näkyvä har fått utstå en hel del kritik under sin tid i klubben. Själv är jag inte riktigt beredd att ta fram stora sågen. Problemet är att ingen av dem, särskilt inte Näkyvä, har motsvarat förväntningarna. Och då syftar jag till rimligt ställda förväntningar. Sett till deras meriter borde båda vara bra SHL-backar.

Istället har de presterat som breddbackar. Hade en back från HA eller en back med något års SHL-erfarenhet kommit in och gjort samma jobb så hade tonläget bland supportrar varit ett helt annat. Men prestationerna är inte tillräckliga för högavlönade, landslagsmeriterade spelare. De bidrog med bredd, inte spets, och jag har svårt att se att Kapanen inte ska kunna hitta fullgoda ersättare till en mindre peng.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.