1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2866743

Sv: Silly Season 2025-26
Patrick Polly: oavsett vilket så hoppas jag verkligen Jokinen håller sina ord om "man ska förtjäna sin plats", lite hårdare i år. Vi har fyra rätt jämna centrar sett till prestation under säsongen 24/25 (och att Eriksson bör ta kliv). Låt de tävla om det hela och sätt inte EP och Lander högst upp bara för att lönekuvertet säger det.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2025-26
OlliJanne: Jag håller med. Samtidigt hade Jokinen inte de möjligheterna i år med truppen som vi hade. Utanför våra 4 kedjor hade vi en spelare. Dvs om en forward var skadad eller var sjuk var alla övriga garanterad en plats. Det säger sig självt att det är svårt att rotera då...

Det blir också en oskön känsla av att "jag alltid har min plats oavsett" hos spelarna.

Jag tror detta kommer se annorlunda ut i år när det är uppenbart att man vill ha en större trupp. Konkurrens är bra!

Sv: Silly Season 2025-26
OlliJanne: hoppas man fortsätter nöta kedjan med wedda - ep - barre den kanske inte har samma högsta nivå som kedjan med fille men betydligt jämnare o "tyngre" . tror på kontinuitet där.
risk är väl att vi måste portionera ut dem för att få mer jämnhet över topp 3 men hoppas man hittar en lösning.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.