1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2870757

Sv: Silly Season 2025-26
DenRöda: Nä man vill ju inte att Timrå ska bli ett Leksand, igen!

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2025-26
Tom Topp: Vi har hittills bekräftat värvat Heikkinen, Freij, Westfält, Genborg och Levinsson. Harde och Sundin ska vara klara dessutom. Nån fler, missar jag nån?

Vi har sagt hej då till Hållander, Kapanen, Eronen, Koivisto, Näkyvä, Melander, Lundmark och OJ. De två förstnämnda må ha spelat till rea-pris sett till deras marknadsvärde men gratis var de garanterat inte. Lundmark lär ha varit själva definitionen av bang for the bucks. Melander kaffepengar och OJ inte heller nån jättepost ekonomiskt. De tre finska backarna rätt dryga ekonomiska sänken.

Inkommande lär Heikkinen ha en över medellön i SHL, likaså Hardegård. Westfält en rätt stadig/ordinär SHL-lön. Genborg, Sundin och Levinsson bör dock inte vara några jätteutgifter. Utöver dessa kan vi alltså i bästa fall vänta oss en habil ytterforward ytterligare.

Känns det inte ändå som att vi går ner lite i kostnad isf på spelarbudgeten? Eller är det befintliga kontrakt som blir dyrare?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.