1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2873886

Sv: Silly Season 2025-26
-Sputnik-: Helst ska ett vinnande lag också ha två kedjor som kan producera poäng, just för att det inte ska bli så att lagen du möter "lätt" ska kunna minimera de få hot de nu möter.

lex. Timrå IK, 2024/25

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2025-26
Rip Kirby: Det sjuka är att vi hade det.

Bromé var Luleås poängbästa spelare på 39 poäng.

Emil.P gjorde 34 poäng..

Till och med Wedda gjorde mer poäng än Bromé.

Däremot fick de mer produktion från backsidan.

Färjestad hade ju flera spelare i den absoluta poängtoppen. Så man kan skrota vikten av att ha en poängkung i seriespel.

Det viktiga är att sprida ut poängen lite mer och ha ett brett lag, speciellt i ett slutspel.
Vi bör återigen inte vara det lag med sämst målproduktion från backarna i allafall.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.