1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen

Följande fel har inträffat:

Inlägget finns inte

Inlägg: 2888060

Sv: Apropå nånting...
Glad midsommar!
Såg SHL klubbarna tillsammans fick 34,3 milj i övergångar på spelare till NHL.
Såg också att bara Fabian Zetterlund höjde sin årslön till ca 42milj/säsong i tre år.

Vad säger man🤔

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
LasseMaja: Helt galen fördelning! Pengar skulle självklart omfördelas till klubbarna på bekostnad av de individuella lönerna. Rimlig topplön för vilken idrottsman som helst vore 2 millar/år

Sv: Apropå nånting...
LasseMaja: tja vad säger man. Att spelarna tjänar pengarna,medans klubbar som fostrar dem får småsmulor..eller såhär...att fostra NHL spelare och tro att man som klubb blir speciellt fet på det.är att leva i en fantasivärld .har man tur och om det nu går riktigt riktigt bra så utgör NHL exporter max 2-3 % av omsättningen.
Det man tjänar är att man möjligen har chans att locka hem någon återvändare då och då.
Glad midsommar! 🥳🥂🇸🇪

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...