1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614762 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2892289

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Vi känns sjukt svårtippade på förhand. Krävs att en del av nyförvärven slår väl ut och att våra hemvändare fortsätter driva laget. Har en känsla av att vi har en trupp som skulle kunna överprestera.

Börjar bli dags att få se vad man sätter ihop för kedjor osv på kommande träningar/matcher.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : En sak som i alla fall jag hoppas på är att vi ska kunna spela oss ur egen zon lite bättre än senaste åren. Rätt ofta har utvägen varit att försöka jobba ut pucken efter sargen under hård kamp med motståndarforwards istället för att kunna utnyttja passningsvägar. Vet inte om det har varit medveten taktik eller bara ett utslag av mindre spelskickligt lag (backar) men önskar att det förbättras.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.