1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2892763

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: vi skulle dessutom få
En så otroligt mycket bredare trupp denna säsong. Resultatet är 11 backar med Erixon och Kapanen plus 14 fw’s. Brynäs har, som ej spikat sin trupp 3mv, 7 backar och 17fw’s. Där har man inte ens stoltserat med att ”bredare trupp” är planen.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Inga dåliga 7 backar i Brynäs heller..
Vår backsida må vara stor i antal. Men slår man ut på kvalite så är det lite väl mycket kvantitet för min smak.
11 backar som mest ser bra ut när man läser antal.

Stadin lär inte platsa och Svensson, hur svarar han upp på rehaben och komma i fas till säsongsstart? 11 backar blir snabbt inte så många backar kvar..


14 forwards känns tunnt. Speciellt när det lär dyka upp skador och Eriksson och Genborg lär spela Junior VM på det.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.