1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614782 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2892824

Sv: Apropå nånting...
{10774}: Ett axplock av Luleås poäng produktion. Vilket vill säga att Emil. Petterssons produktion ändå är helt ok. Fler forwards som måste upp i det spannet kring 35 poäng helt enkelt.

Det mest intressanta är ju att de hade 4 backar som i princip landade på runt 20 poäng var.
En helt annan dimension i spelet som sagt.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250803-161234.png


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: En sak som sticker ut i mina ögon gällande Luleås stats är Einar Emanuelssons 9 p.
Nästan varje gång jag ser honom spela så tänker jag, "Jäklar vilken frenesi och speed. Varför är han inte i NHL?"
Om Timrå möter Luleå är jag alltid lite skraj när han är på isen på grund av hans överlägsna speed.

9 p indikerar på att han kanske aldrig kommer att blomma ut. En sån där spelare som liksom lurar åskådarnas öga att tro att han är bättre/poängstarkare än vad han faktiskt är.
Man(jag:') har ju stött på några såna spelare genom åren. T ex tyckte jag att Mattias Wennerberg såg ut ha enorm potential med högoktaning skridskoåkning och firecheckning men det blev inte vad jag "lurades" att tro. Har för mig attMikael Löfgren som spelade i Luleå , med Jonte när han pissade på Lusth, ca år 2000 också var en sån spelare.

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Så här såg Brynäs poängfördelning ut. Silfverberg var väl 4 i totala poängligan, men utöver det så har vi 9 spelare med 28p eller mer. Trots att vi tappat seriens bästa backpar så tror jag faktiskt vi kommer ha fler spelare i det spannet kommande säsong.
Uppladdat:

500x0-img0497.png


Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: ja Lilja får i a f se till att skrapa ihop mer än 10 pinnar kommande säsong

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.