Inlägg: 2892819
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
{10774}: Jag förväntar mig att han (Hartmann) ska kunna vara jämnare i sina prestationer, och då menar jag inte att jag förväntar mig 30+ poäng, men 20-25 tycker jag han är god för, och att han åtminstone är en rivig/grinig spelare oftare. Lander måste också kunna ligga kring 20-25. Dom kraven har jag iaf.
Walli kom tillbaka och spelade i 4e kedjan typ hela säsongen? Där han gjorde det utmärkt i min värld, var den spelare längre ner i kedjorna som bidrog till tyngd och den som kunde flytta ner pucken i offensiv zon och på så sätt bidra till längre anfall. Gjorde 14 poäng, vilket får anses som fullt godkänd med tanke på vilken roll han hade/har. Lär fortsätta vara nyttig även nästa säsong.
Jag tror vi kommer få ett lyft längre ner i laget vad gäller produktion jämfört med förra säsongen.
Walli kom tillbaka och spelade i 4e kedjan typ hela säsongen? Där han gjorde det utmärkt i min värld, var den spelare längre ner i kedjorna som bidrog till tyngd och den som kunde flytta ner pucken i offensiv zon och på så sätt bidra till längre anfall. Gjorde 14 poäng, vilket får anses som fullt godkänd med tanke på vilken roll han hade/har. Lär fortsätta vara nyttig även nästa säsong.
Jag tror vi kommer få ett lyft längre ner i laget vad gäller produktion jämfört med förra säsongen.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{10774}: Ett axplock av Luleås poäng produktion. Vilket vill säga att Emil. Petterssons produktion ändå är helt ok. Fler forwards som måste upp i det spannet kring 35 poäng helt enkelt.
Det mest intressanta är ju att de hade 4 backar som i princip landade på runt 20 poäng var.
En helt annan dimension i spelet som sagt.
Det mest intressanta är ju att de hade 4 backar som i princip landade på runt 20 poäng var.
En helt annan dimension i spelet som sagt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{10774}: Rätt intressant ändå. Vad gäller poäng produktion. Kollar man in typ Brynäs och Luleå. Så hade knappt med någon i topp 10 i poängligan.
Utan snarare just fler spelare i spannet 25-40 poäng. Framförallt mer produktion från backar. Vilket jag tycker tyder på ett mer välfungerande spelsystem med backar som kan avlasta i produktionen lite mer.
Färjestad var väl ytterliggare ett exempel på ett lag som hade grym topp bland forwards men svagt i övriga lagdelarna.
Så får jag själv välja så har jag gärna det utspritt på flera spelare som hamnar i 25-30 poängs spannet. Det visar på en större bredd istället.
Vilket vill säga att vi är rätt beroende av att Lilja, Heikkinen och Levinsson visar sig vara just sådana.
Utan snarare just fler spelare i spannet 25-40 poäng. Framförallt mer produktion från backar. Vilket jag tycker tyder på ett mer välfungerande spelsystem med backar som kan avlasta i produktionen lite mer.
Färjestad var väl ytterliggare ett exempel på ett lag som hade grym topp bland forwards men svagt i övriga lagdelarna.
Så får jag själv välja så har jag gärna det utspritt på flera spelare som hamnar i 25-30 poängs spannet. Det visar på en större bredd istället.
Vilket vill säga att vi är rätt beroende av att Lilja, Heikkinen och Levinsson visar sig vara just sådana.

Nä det offensiva hoppet i Timrå ligger i Dahlén och Wedin, delvis kanske med hopp om att Heikkinen exploderar och blir grym. Värsta är väl om Dahlén gör ännu en sån där säsong som vi behöver ha ut av honom, då kanske han är tillräckligt intressant för Schweiz igen?