1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614849 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2898411

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Inga fler värvningar under säsong, oavsett skador säger Nubben...

"Vi kommer behöva sprida målskyttet mer. Det finns läge att kliva fram," säger Norberg, och nämner spelare som Anton Heikkinen, Sebastian Hartmann och Jonathan Dahlén som viktiga för lagets offensiv."

Han har satt förväntningar på att spelare som Hartmann helt plötsligt skall bli en målmaskin i SHL alltså..

Truppen är i stort sett satt ihop efter Jokinens önskningar och filosofi, enligt Nubben.

Min farhåga när Jokinen började svamla om stor trupp. Bara för att kunna åka skridskor.
Lägg till om Eriksson och Genborg åker på JVM.
Då blir det genast tunnt på forwardssidan om vi även har nån skada på det.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Hartmann målspruta, det skulle nog räcka om han tangerade säsongen 22/23 på 14-15 mål.

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Det där är ju bara snack dock, ramlar det in långtidsskador så kommer man ju behöva ersätta.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.