1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2910843

Sv: Apropå nånting...
eltifoso: Men nu finns ju offside i målgården också och där gäller att spelare får åka igenom målgården men inte uppehålla sig där och då är det domarens bedömning som gäller.

Fråga till Domar frågan.

Fråga:
Ibland kan det kännas luddigt vad som gäller spelare i målgården. Ibland är känslan att det räcker att en spelare genar genom målgården för att det ska blåsas av, ibland kan spelare ligga i målgården men det döms ändå mål. Vad är det som gäller angående närvaro i målgården?

Svar:
Det är alltid upp till domarens bedömning om spelet ska stoppas när en spelare befinner sig i målområdet. En spelare får åka igenom målområdet så länge han inte tar kontakt med målvakten. Domarna kommunicerar hela tiden med spelare som är i målområdet. Har vi spelare som inte lyssnar på domarens uppmaning så kan spelet stoppas utan varning från domaren sida.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.