1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2912157

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
Söderöver: Det är ju inte kontakten i sig som han åker på, det blir en 2a enligt regelboken för att Lilja blir intacklad i målburen och skadar sig, sen kan man ju tycka vad man vill om det.
Uppladdat:

500x0-g2hmrdoxwaam6fw.jpeg


Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
Rallarn: Regelboken är ofta exemplariskt tydlig, fint att man tagit höjd för exakt den här situationen. Är man hockeysupporter så är det bra att läsa igenom den lite då och då, biten om målbur hade jag helt glömt bort.

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
Rallarn: ja.. det är en våldsam tackling.
Jag tycker inte Leon hoppar.
Skaderisken är uppenbar när tacklingen sker.
Skada uppstår.

Domarna pratar ihop sig och säger: som hockeyspelare måste man skydda sig.
Skydda sig gör man genom att inte gå på mål.

Leon får en 2a.

Jag skulle vara förvånad om det blir mer än så efteråt…

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.