1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614816 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2917019

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
BaraTikare: Bra defensiv vinner matcher, men i snitt 2 mål gjorda per match från hela laget kommer inte göra det.

Detta lagbygget skriker efter en hänförande första center.

Hade vi inte haft samma centeruppsättning klart redan för nästa säsong, så hade väl värvningen av Westfält varit mer logisk. Men definitivt inte när vi redan har Lander och Eriksson som är fullgoda 3:e och 4:e centrar.

Att värva in Westfält när vi tappat Oliver Kapanen, är oerhört naivt från första början, om du frågar mig.

Svarskommentarer

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
-Sputnik-: Om Nubben/Kapanen förväntat sig att Westfälts blotta närvaro skulle driva upp målsnittet med 1 - 2 mål per match kan vi ju lika gärna köra utan sportchef nästa säsong och låta Backlund sköta det där med kontraktskrivning.
Jag misstänker tyvärr att det inte fanns så många offensivt briljanta förstacentrar (inom timrå iks budget) på marknaden.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.