1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614816 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2917070

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
-Sputnik-: Det hade ju inneburit en större risk va? Vi skulle behöva plocka någon från typ allsvenskan? Skillnaden mellan ligorna är stor. Lilja gjorde t ex 41 poäng i allsvenskan för 3 säsonger sedan. Tror inte Westfälts lön motsvarar lönen man pungar ut för en spelare med högt poängsnitt från AHL.

Alltså såhär: jag är också svinorolig, jag tror vi ligger riktigt pyrt till denna säsong, definitivt riskerar vi kval. Men det är survival of the fittest som gäller, Timrå är inte en förening som t ex Färjestad. Vi kommer göra korta sejourer i SHL, förhoppningsvis med jämna mellanrum.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.