1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2924131

Sv: Apropå nånting...
Intressant läsning i ST idag om Leksandsmålvakten Jakob Hellstens bakgrund i Timrå. Hade jag personligen noll koll på.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Efter tre år i Timrå gick Jakobs hockeyresa vidare söderut – först till Leksand, sedan till USA för collegehockey – för att nu vara en SHL-målvakt med Leksand.

Pappan som bor i Sundsvall: Jakob passar ofta på att besöka Sundsvall när han får spelledigt – och hade pappan fått bestämma, hade sonen gärna fått återvända till Timrå.
– Det vore ju perfekt. Men det handlar ju om vilken roll han får och lite sådan där. Men jag tycker att det vore kanon, och socialt för honom hade det varit bra, för han har flera av sina bästa kompisar kvar här.

Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Fram med en matchtråd för bövelen!
Viktig match idag får inte förlora hemma och inte 2 ggr mot Leksand av 2 möjliga.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.