1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2925137

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-10-23
-Sputnik-: Jo visst vill man se ett sånt spel, men jag vill mena att det är bättre att börja i den tråkiga änden, sedan så tar vi det roliga. Ifjol var det tvärtom, och då var det två landslagsmålvakter och en superstjärna som räddade oss. Jag minns fortfarande med fasa första bortamatchen mot Färjestad! 😱

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-10-23
Tom Topp: Ja helt klart. Jokinen var tvärtom, full mutter framåt(knappt det mellanåt, Räddad av Hållander många gånger) och ihåligt bakåt. Juel räddade oss, skapligt.

I SHL så lönar det sig typ alltid att sätta defensiven, så givetvis tar man ju den änden först.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.