1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614771 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2926990

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
Vargher85: Ja vi hade ju såklart behövt ha ut mer av nyförvärven på forwards sidan än Genborg.

Jag förstår att man chansar med en sån värvning av lilja , men absolut inte längden på kontraktet. Visst värvar man spelare på tillväxt men blir kännbart om utvecklingen blir så här skral på alla utom en.

Bara 15 matcher spelade men ändå en sån mängd att man se vart det lutar.

Men har man ett rätt trubbigt lag framåt så hade man önskat ett spel där man tar sig in på kassen mer gånger iaf och använder sig av de spelartyper vi har. Vi behöver att fler vågar ta sig in och attackera . Spela runt och ta alibi avslut genererar inga mål.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
Håller med om de generella åsikterna nedan om de nya anfallarna: Genborg - kanonförvärv! Hekkinen - tror fortsatt på honom om han får speltid intill EP eller Lander. Lilja - känns som en miss, men tror iofs inte han tjänar sexsiffrigt, har hört 80-90. Westfelt - kan bli bra om han nöjer sig med sina defensiva egenskaper i lina tre eller fyra. Troligen onödigt dyr. Levinsson - har jag fan knappt underlag att tycka till om. Utlåning snart?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.