1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2928274

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
Smokey: Fina poesimaskinen Bruno.
Kontrar in en "cover" på Runebergs Sven Duva som en hyllning till Didde :

Tillintetgjort fann fienden sitt anfall innan kort,
Den lila truppen vände om och drog sig långsamt bort;
När allt var lugnt, satt Tommy av och kom till stranden ned
Och frågte var den mannen fanns, som stod på bron och stred.

Man viste på Didrik Duva då. Han hade kämpat ut,
Han hade kämpat som en man, och striden, den var slut;
Han tycktes hava lagt sig nu att vila på sin lek,
Väl icke mera trygg än förr, men mycket mera blek.

Svarskommentarer

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-10-28
sargad: Den va faaan bra jag e en som gillar Fänrik Ståls Sägner!! O FAAN va nöjd man e ikväll för de inte kommer att blåsa i träa i kaffe land vi jävlar anamma va en vägg av kärnfura som ingen kan penetrera oavsett
kaliber på kanonen!!!🤣🇱🇸🇱🇸

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.