Smokey: Att Didrik Strömberg är hänsynslös mot sin kropp visste vi redan. Men det vi fick se igår går utanpå det mesta jag sett innan. Såhär säger Didrik själv om gårdagen:
"Det skulle bli en rafflande match mot Färjestad när Timrå tog ännu en uddamålsseger.
Och under matchen fick Didrik Strömberg spela med en annorlunda utrustning.
Efter en situation vid sargen i den första perioden tvingades han lämna isen för att sy ihop ett sår i ansiktet.
Inför den andra perioden kom han därför ut med galler på hjälmen.
– Jag fick en smäll vid sargen och fick sy lite, och då blev det fågelbur. Det var väldigt ovant, men annars hade jag inte kunnat spela, så det var ett enkelt beslut, säger Strömberg."
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
"Det skulle bli en rafflande match mot Färjestad när Timrå tog ännu en uddamålsseger.
Och under matchen fick Didrik Strömberg spela med en annorlunda utrustning.
Efter en situation vid sargen i den första perioden tvingades han lämna isen för att sy ihop ett sår i ansiktet.
Inför den andra perioden kom han därför ut med galler på hjälmen.
– Jag fick en smäll vid sargen och fick sy lite, och då blev det fågelbur. Det var väldigt ovant, men annars hade jag inte kunnat spela, så det var ett enkelt beslut, säger Strömberg."