+ 5
Inlägg: 2928881
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: men det du fördjupar här är exakt det som jag känner stolthet inför.
Det behöver på intet sätt minska önskan att laget hittar sätt att spela effektivare anfall.
Det måste vara linjen framåt.
Dom spelar en hockey nu som ger oss chans mot alla lag!
När vi förlorar pratar vi ofta här inne om att kampen inte är i nivån den måste vara för att vår defensiv ska fungera.
Efter Örebro pratade EP lite om offensiven och det var väldigt rätt ord han dryftade.
Kan man lyfta effektiviteten i offensiven ett halvt eller ett snäpp så vore det guld.
Kan vi få resultat som mot LHC (siffermässigt) några matcher i närtid tror jag att det kan släppa lite i offensiven med.
Det behöver på intet sätt minska önskan att laget hittar sätt att spela effektivare anfall.
Det måste vara linjen framåt.
Dom spelar en hockey nu som ger oss chans mot alla lag!
När vi förlorar pratar vi ofta här inne om att kampen inte är i nivån den måste vara för att vår defensiv ska fungera.
Efter Örebro pratade EP lite om offensiven och det var väldigt rätt ord han dryftade.
Kan man lyfta effektiviteten i offensiven ett halvt eller ett snäpp så vore det guld.
Kan vi få resultat som mot LHC (siffermässigt) några matcher i närtid tror jag att det kan släppa lite i offensiven med.
+ 1
här är några kommentarer ja hittat från fbk fans om matchen senast . bara perspektiv det med hur man kan se på saken olika :
” Timrå gör en perfekt match mot oss, håller alla gröna på utsidan, en bra målvakt, och kastar sig framför pucken på slutet. Respekt till det.”
” Heroisk insats av Timrå, bara lyfta på hatten. Där snackar vi stort hjärta, hårt arbete.”
” Självklart inte, men sjukt uppoffrande av Timrå.
Där var Timrå klasser bättre än oss idag.”
” Hur många returer vinner vi?
71, 67, 32 och 27 är inte iskalla, de har köldskador.
Domarna hatar verkligen utvisningar för det är så underhållande med defensivt och uppställt 5mot5, SHL är så jävla kul.
Riktigt bra match dock och Timrå ska ha cred.”
” Timrå / Tommy lyckas med sin plan att ha oss på utsidan vi är helt ofarliga #fbkse”
” Ja man har ingen fart genom mittzon, omställningarna görs ensamma, och allt spel sker längs sargerna. Tycker faktiskt Timrå skapar mer farliga lägen idag så deras seger känns ganska rimlig.”