1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614700 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2928967

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-30
Rip Kirby: Det kändes som HV kunde varit på rätt väg med Abbott. Men han drog ju illa kvickt.

Är det nått som både HV och LHC saknar så är det ju kulturbärare. Då snackar jag inte spelare som Kovacs etc. Som snarare är sänken i gruppen med sina psyken.

HV har tappat sin röda tråd helt. Speciellt när man inte väljer att förlänga med en sådan som André Peterson. Som själv ville stanna. De har ingen själ kvar knappt.

Det går att snacka underliggande statistik i all evighet också, även en annan kan ju lita sig lite för blint på sådant ibland kanske.

Men jag tror ärligt talat att vi får igen en stor del av procenten i vår "kulturbärar-kärna".

Som står för saker både på och utanför isen. Som inte alltid går att mäta i statistik och siffror.

Spelare som Lander är nog väldigt underskattade här.
Glömmer inte hur han tog spelare som Genborg under sina armar. När det stormade som värst när Jokinen tvärt drog etc.

Svarskommentarer

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-30
-Sputnik-: Petersson ville stanna för väldigt stora pengar vad jag hört, så att han inte fick stanna är väl en sanning med modifikation. =)

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.