1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614742 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2928966

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-30
steveroper: Ändå lät det ju som att HV verkligen träffat rätt när man hämtade in en ny sportchef från Malmö (var det väl?)

Det går bra nu....

Svarskommentarer

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-30
Rip Kirby: Det kändes som HV kunde varit på rätt väg med Abbott. Men han drog ju illa kvickt.

Är det nått som både HV och LHC saknar så är det ju kulturbärare. Då snackar jag inte spelare som Kovacs etc. Som snarare är sänken i gruppen med sina psyken.

HV har tappat sin röda tråd helt. Speciellt när man inte väljer att förlänga med en sådan som André Peterson. Som själv ville stanna. De har ingen själ kvar knappt.

Det går att snacka underliggande statistik i all evighet också, även en annan kan ju lita sig lite för blint på sådant ibland kanske.

Men jag tror ärligt talat att vi får igen en stor del av procenten i vår "kulturbärar-kärna".

Som står för saker både på och utanför isen. Som inte alltid går att mäta i statistik och siffror.

Spelare som Lander är nog väldigt underskattade här.
Glömmer inte hur han tog spelare som Genborg under sina armar. När det stormade som värst när Jokinen tvärt drog etc.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.